arrow_drop_up arrow_drop_down
7 januari 2020 

Hielspoor tips (8): zo hou je het oefenen vol

Hielspoor tips voor het oefenen. Wij hebben er 8 voor je, waarmee je het goed kunt volhouden. Het is belangrijk om te oefenen als je hielspoor hebt. Hiermee versterk je je voetspieren en vermindert de pijn. Ook verbeteren je voetstand en je houding.

Hielspoor tips

Cocky en Yvonne hebben 8 hielspoor tips voor je op een rij gezet. Deze vormen een goede ondersteuning als je de 4 gratis oefeningen voor hielspoor uitvoert. Zo krijg je een idee wat trainen inhoudt en of het prettig voor je is. Ook komen ze van pas als je de gehele Online Training Hielspoor doet.

  • Tip 1: probeer minstens 5 minuten per dag te oefenen. Dan wennen je voeten er snel aan.
  • Tip 2: hoe langer je oefent, hoe sneller en beter het resultaat. Als je merkt dat 5 minuten per dag prima te doen is, maak er dan 15 minuten van.
  • Tip 3: doe de oefeningen op een vast moment op de dag.
  • Tip 4: verbindt de oefeningen aan een vast ritueel op de dag. Een handeling die steeds weer terugkomt; denk aan tandenpoetsen. Zo vergeet je het oefenen minder snel.
  • Tip 5: vraag of iemand je aan de oefeningen wilt herinneren. Bijvoorbeeld je partner of je kinderen. Als je de juiste support krijgt oefen je vaker.
  • Tip 6: krijg je meer pijn door het oefenen? Dat is niet de bedoeling. Sla de oefening dan even over. Lichte spierpijn is wel normaal in het begin.
  • Tip 7: gaat de pijn niet over? Neem dan contact op met Yvonne of Cocky. Ze helpen je graag.
  • Tip 8: als je het toch niet vertrouwt raden we je aan om naar de huisarts te gaan.

Wil je nog meer hielspoor tips?

Een van de belangrijkste hielspoor tips hebben we nog niet besproken: de Online Training Hielspoor. Deze komt binnenkort uit. Het is een training van een aantal maanden waarmee je dagelijks oefeningen doet om je hielspoor te verminderen.

De training bestaat onder andere uit uitleg en video’s waarin Cocky en Yvonne de oefeningen voordoen. Ook leer je tapen en maak je gebruik van diverse hulpmiddelen.

Aan het eind van de training heb je als het goed is sterkere voeten, een betere voetstand en houding en geen last meer van je hielspoor. Heb je vragen over deze hielspoor tips of over de 4 gratis oefeningen? Stel ze vooral onder dit bericht of e-mail ons.

Praat met lotgenoten!

Wil je op de hoogte blijven van de Online Training Hielspoor? Mail dan naar info@voetentraining.nl. Je krijgt een bericht zodra de training af is. Like ook onze Facebookpagina en meld je aan voor onze Facebookgroep voor hielspoor, zodat je met lotgenoten kunt delen wat je ervaart en wat je nu al doet tegen je hielspoor.

Stel ook je vragen in de Facebookgroep. Voetentraining houdt deze dagelijks in de gaten.

Over de schrijver
Eline van den Hout is tekstschrijver en communicatie medewerker van Voetentraining.nl en Wijvoetentrainers.nl. Zij is onder andere actief op Facebook en Instagram. Speciaal voor Voetentraining deelt ze haar ervaringen met de online training voor de scheve teen.
<:authorgoogleplus>
Reactie plaatsen