arrow_drop_up arrow_drop_down
14 januari 2020 

Hielspoor oefeningen: zo kom je van die vervelende pijn af

Hielspoor oefeningen. Cocky en Yvonne hebben veel oefeningen voor je gemaakt. Deze staan allemaal in de Online Training Hielspoor. Een online training die een aantal maanden duurt, boordevol met video’s, meedoesessies en uitleg. Na de training ben je als het goed is van je hielspoor af. Maar dat niet alleen: je voeten zijn sterker en mooier en je loopt en staat beter. Is dat geen fijn vooruitzicht?

Hielspoor oefeningen: waarom zijn die belangrijk?

Voeten zijn het fundament van je lichaam. Ze staan aan de basis van al je bewegingen, de wijze waarop je staat en je houding. Ze hebben dus veel aandacht nodig. Maar die krijgen ze niet. We stoppen ze weg in stevige schoenen. Bijna nooit schrijven specialisten hielspoor oefeningen voor. Een gemiste kans.

Spieren verslappen als je niets doet

Door het dragen van schoenen verslappen de voetspieren en verdwijnt de soepelheid van de gewrichten. Dit heeft voetklachten tot gevolg, zoals hielspoor, metatarsalgie, hallux valgus, mortons neuroom en ga zo maar door. Meer dan een kwart van de Nederlandse volwassenen lijdt aan dergelijke voetaandoeningen!

Steunzolen

Hielspoor oefeningen

Hielspoor is een ontsteking/irritatie van de peesplaat. Op dit plaatje zie je waar de peesplaat zit: onder je hele voet. Daarom kun je ook op andere plaatsen dan onder je hiel pijn hebben.

Wellicht ben je weleens naar een specialist gegaan en heb je steunzolen of aangepaste schoenen gekregen. Het gevolg hiervan is dat je voetspieren nog minder hoeven te doen. De oorzaak van je hielspoor pak je hiermee niet aan. Daarom denken wij dat trainen de oplossing is en maakten we tientallen hielspoor oefeningen.

De voordelen van hielspoor oefeningen

We zetten de voordelen van de hielspoor oefeningen nog even op een rijtje. Zo heb je een goed beeld van wat je te wachten staat:

  • Je voeten voelen fijner aan.
  • Je voelt beter wat er zich afspeelt in je voet.
  • Je voetgewrichten versoepelen.
  • Je hersenen sturen je voetspieren beter aan, waardoor je beter staat en loopt.
  • Je voeten wordt mooier en sterker.
  • Je krijgt een betere houding.
  • De pijn verdwijnt!

Hielspoor oefeningen

Heb je de 4 gratis hielspoor oefeningen al gedaan? Een goed begin. Om daadwerkelijk van je hielspoor af te komen is er meer nodig. De 4 gratis oefeningen zijn slechts een kennismaking. Met de Online Training Hielspoor werk je structureel aan je voeten. Pijnloos lopen is het eindresultaat, maar voordat je dit bereikt moet je regelmatig oefenen.

Gratis oefeningen downloaden

Wil je kennis maken met onze training? Download dan hier de gratis oefeningen.

Lotgenoten met hielspoor ontmoeten?

Wil je graag je ervaringen met de hielspoor oefeningen delen met lotgenoten? Like dan onze Facebookpagina voor hielspoor en word lid van onze Hielspoor Facebookgroep. Stel hier ook vooral je vragen. Voetentraining kijkt regelmatig in die groep, beantwoordt vragen en geeft passend advies. Wij hebben 1 doel en dat is jou van je hielspoor afhelpen!

Over de schrijver
Eline van den Hout is tekstschrijver en communicatie medewerker van Voetentraining.nl en Wijvoetentrainers.nl. Zij is onder andere actief op Facebook en Instagram. Speciaal voor Voetentraining deelt ze haar ervaringen met de online training voor de scheve teen.
Reactie plaatsen