Wij zijn trots op onze deelnemers!

Allemaal mensen die zelf aan de slag zijn gegaan met hun voeten! En met als resultaat geen pijn meer.


Hieronder staan hun ervaringen met onze online trainingen. 


Cocky en Yvonne van Voetentraining

Cocky en Yvonne van Voetentraining

Eveline Samuels, Meerssen, over de Online Training Hallux Valgus

Petra de Bruin, Gouda

Kan weer sporten dankzij Voetentraining.

Thea Kruizinga, Zuidwolde

Heeft geen pijn meer dankzij Voetentraining.

Gerben (Dordrecht) over de Online Training Hielspoor

"Ik kan weer veel langer staan."

Paula Ruitenbeek (Alkmaar) over de Online Training Metatarsalgie

“Het resultaat van de training is dat ik veel minder pijn in mijn voeten heb. Ik kan veel makkelijker lopen en ook veel langer. Ik kan het iedereen aanraden."

“Zeer duidelijke filmpjes. Heldere opbouw in modules.”

Romina Schut, Rijswijk,

Mortons Neuroom train je voeten sterk

Gretha Beute (73 jaar) krijgt soepele voeten van de Online Training Mortons Neuroom. 

“Als ik bezig ben met de training krijg ik een heel ander gevoel in mijn voeten. Ze voelen veel soepeler. Dat was in het begin echt een openbaring. Ik voelde duidelijk dat mijn spieren in mijn voet anders gingen werken. Ik loop nu ook anders, bewuster. En ik begrijp wat er in mijn voeten gebeurt als ik loop.


De pijn van mijn Mortons neuroom neemt zeker af, maar is nog niet helemaal weg. Soms voel ik hem weer. Toch merk ik zeker verbetering. Laatst heb ik samen met de buurvrouw een volledig pijnloze wandeling van 7 kilometer gemaakt.


Daarnaast merk ik dat ik minder spierpijn heb in de rest van mijn lijf. Door de oefeningen krijg ik een betere houding en manier van lopen. Als je wat ouder bent ga je inzakken als je niets doet en krijg je sneller klachten.”

metatarsalgie voetentraining helpt!

Alfred Limbeek (54 jaar) heeft minder last van pijnlijke voeten tijdens en na het werk dankzij de Online Training Metatarsalgie.

“Ik ben blij dat ik de training voor metatarsalgie heb gedaan. Ik oefende om de dag een half uur en voelde al snel dat de pijn onder mijn voorvoeten afnam. Het losmaken van de voeten en het stimuleren van de voorste voetboog vond ik prettig om te doen. Die oefeningen hebben voor mijn gevoel echt goed geholpen. 


De voorvoetpijn is een stuk minder. Dat is heel prettig. Pijnlijke voeten na een dag werken komen minder vaak voor. Mijn voeten zijn door de training 1,5 centimeter kleiner geworden. Daardoor kan ik mijn motorlaarzen weer goed aan. Erg fijn, want ik rijd graag motor.”


Ik had ook regelmatig pijn in mijn onderrug tijdens het lopen en staan. Hier heb ik nu minder vaak last van. Door de training let ik een stuk beter op mijn houding.”

Ik ben heel enthousiast over de training. Ik raad het iedereen aan."

wanda wandelt over gezonde voeten training

Wanda Catsman is wandeltrainer en ziet dat 'haar' wandelaars veel minder last krijgen van blessures.

"Gezonde voeten zijn de basis voor een fijne wandeling, daarom raad ik alle deelnemers aan mijn wandeltrainingen aan om deze training te doen. Met de verschillende instructie- en mee doe video's is deze training eenvoudig vanuit huis op ieder gewenst tijdstip te volgen!

Mijn deelnemers zijn erg blij met deze training en ervaren dat hun voeten sterker en soepeler worden, waardoor ze minder last krijgen van blessures."

Mortons Neuroom train je voeten sterk

Lange wandelingen maken met mijn vriendinnen ging niet meer, terwijl ik dat juist zo leuk vond. Ik zei vaak:  ‘Laat mij maar even op dit bankje zitten met een boekje.' Maar eigenlijk vond niemand dat een goede oplossing. Ik ook niet.


Ik heb zo'n 2 à 3 jaar last van Mortons neuroom, maar ik wist in het begin helemaal niet dat mijn voetaandoening zo heet. Ik bezocht een podoloog en kreeg steunzolen.


Helaas nam de pijn niet af. Dus ik besloot te googelen en kwam jullie website tegen. Ik schreef mezelf in voor de webinars. Jullie spraken over een beknelde zenuw op een specifieke plaats in de voorvoet en dat was zo herkenbaar voor mij! Eindelijk wist ik wat ik had. Ik wilde direct starten met de training.


Ik merk dat de druk onder mijn voeten dankzij de oefeningen gelijk is verdeeld. Ik liep door de pijn van de zenuwbeknelling scheef. Nu sta ik veel rechter. Dit, en het dragen van de juiste schoenen, zorgt ervoor dat de beknelde zenuw meer ruimte heeft en niet meer pijn doet.

Pauline Rozema (59) heeft geen pijn meer dankzij de Online Training Mortons Neuroom.
Mortons Neuroom train je voeten sterk

Dankzij Voetentraining is mijn vertrouwen toegenomen dat ik -weer- zonder orthopedisch schoeisel kan lopen. 

De training is niet duur, bevat veel duidelijke informatie in de vorm van heldere en eenvoudige instructiefilmpjes en de training blijft altijd beschikbaar.

De uitleg over voet, spieren en zenuwen bieden mij houvast. Ik snap wat ik aan het doen ben.

De keren dat ik contact heb gezocht kreeg ik snel en persoonlijk antwoord. De speciaal opgeleide voetentrainers in de buurt zijn een fijne ondersteuning. Ik ben blij met deze investering en kan het iedereen aanraden. 

Marjan van der Meer is blij met de Online Training Klauw- en hamertenen.
Mortons Neuroom train je voeten sterk

Ik ben heel erg blij met de voetentraining klauw en hamertenen. Ik sta elke morgen een half uur eerder op voor de training. Met als gevolg minder pijnlijke voeten. Mijn voeten zijn smaller geworden en mijn rechtervoet zelfs 2 cm smaller. Mijn tenen staan rechter. Ik ben nu aan het einde van de module 7. Ik ben zeer tevreden deze training.

Liesbeth van der Sleen heeft smallere voeten gekregen dankzij de Online Training Klauw- en hamertenen.

Nog meer ervaringen van deelnemers

Antoinette van Dijck uit Hilvarenbeek: "Ik ben erg enthousiast en dankbaar voor het online voetentraining programma, wat mijns inziens erg goed in elkaar zit. Graag doe ik de meedoe-oefeningen mee, ook als mijn voeten soms net iets anders aangeven, dan luister ik daarna. Ook kan ik qua omstandigheden en tijd niet altijd alle oefeningen aanhouden. Dat vind ik ook helemaal niet zo erg. Ik ben blij met soepele en stevige voeten en dat ik op blote voeten kan lopen, pijnloos. De rest komt later. Ik wil hier graag 'n "levenswandel" van maken en hopelijk duurt mijn leven nog iets langer dan 'n half of heel jaar! Alles heeft met elkaar te maken, ieder mens is anders en jullie programma is 'n weldaad voor iedereen die ook zelf z'n verantwoordelijkheid hierin neemt en zichzelf serieus neemt om te kijken wat binnen in dit programma zijn eigen unieke aansluiting is. Dan krijg je 'n mooie weg die stap voor stap vanuit vrijheid naar genezing leidt. Nogmaals ... ik ben erg blij met jullie online voetenprogramma !


Marion van der Laan uit Antwerpen: "Ik wil graag melden wat de voetentraining tot nu toe bij mij teweeg heeft gebracht. Ik ben erg blij met jullie voetentraining!

- Mijn voeten doen weer mee

- Mijn voeten en tenen zijn zichtbaar soepeler

- Ondanks dat ik niet zo trouw de oefeningen doe, is mijn linkervoet 1 cm in omvang verminderd en mijn rechtervoet 0,5 cm!!!!

- Ik besteed wel iedere dag aandacht aan mijn voeten, loop thuis op blote voeten, draag alleen nog maar teensokken en heb ook fivevinger schoenen

- Als je eenmaal goed aan die minimalistische schoenen gewend bent, vind je al snel dat iedere zool te stug en te dik is.

- De scheefstand van mijn grote tenen is nog niet echt zichtbaar verbeterd, maar de bunnions zien er veel rustiger uit. Niet meer rood en iets dunner."


Hanny Meeuwsen uit Middelburg: "Ik had al twee jaar pijn. Ik heb geleidelijk mijn steunzolen, die ik binnen en buiten droeg, afgebouwd en heel veel oefeningen met de voeten gedaan. Ik loop vrijwel iedere dag een kwartiertje op blote voeten op gras. Mijn scheve teen is categorie C.  Het hardlopen is met mate mogelijk, mijn achillespees is heel kort dus dat gaat moeilijker. Ik heb beslist weer meer moed om beter en vaker mijn oefeningen te doen. Bedankt hiervoor! Jullie doen goed werk. Mijn redding was;  steunzolen weg en blote voeten zoveel als kan."


Nellie Berkers uit Nijmegen: “De training is zo opgezet dat ik het prima alleen kan doen. De oefeningen worden op de video’s duidelijk voorgedaan en uitgelegd. De uitleg en achtergrondinformatie vind ik fijn.” 


Tineke Rijpkema uit Hoogkarspel: “De video-tjes zijn duidelijk. Fijn dat je met de video`s mee kan doen. Zonder deze video`s is de training minder secuur.”


Angela Lindenberg uit Dreischor, Duitsland. "Ik ga niet zo snel maar blijf wel oefenen. Ondertussen zijn we in verwachting van ons eerste kindje en dat maakt dat oefenen er soms bij in schiet omdat ik gewoon op de bank lig te slapen. Maar je merkt goed verschil en het effect van intapen, teenspreiders en minimalistische schoenen. Ik ben nog maar 30, maar heb aan beide tenen toch wel een serieuze C en je merkt dat zeker de rechter teen nu al meer richting B gaat en ik ben nog maar bij module 3. Deze teen is ook later begonnen maar deze wil graag terug naar een normale stand.

Bedankt in ieder geval voor jullie goed initiatief, ga zo door! Ik merk dat ik ook in mijn omgeving mensen stimuleer om op deze manier naar hun voeten te kijken en niet passief als een probleem, maar zelf actief aan de slag met een oplossing en dat werkt!"

Wij krijgen heel vaak leuke reacties via Facebook of mail. Hier een paar reacties:

"Ik vind de training waardevol omdat ik nog niet eerder ondersteuning gevonden heb anders dan steunzolen. Vrij snel heb ik de voordelen van de verzorging en training van de voeten ervaren.”

Ik ben nu zes weken bezig, elke dag een half uur, en ik heb zeker al resultaat. Mijn linker grote teen staat ca 45 graden uit het lood - zo ongeveer als op die foto in een van jullie filmpjes of uitleg waar je zegt: ik hoop dat die van jou er niet zo uitziet.:)

Ik heb aan het begin een foto genomen en de omtrek opgetekend, gisteren nog een omtrek gemaakt en het verschil was zeker een halve centimeter. In ieder geval zal ik stug doorgaan en aan het einde van de cursus nog een foto maken - voor mij was het allerbelangrijkste om geen operatie te moeten ondergaan en daar is intussen ook geen denken meer aan.

De knobbel is er nog wel maar de tenen zijn sterk en bewegelijk, de voetzool is gespierd en het algehele gevoel is een stuk beter dan voordat ik begonnen ben met de oefeningen. Ik ben heel blij dat ik jullie cursus bij toeval heb ontdekt op internet."

“Grotendeels overzichtelijk, je kunt het meedoen met een video.”
“Veel suggesties om oefeningen te doen voor mijn voeten. Uitgebreid programma en duidelijke uitleg. Of het de prijs waard is, kan ik nog niet zeggen. Daarvoor ben ik nog te kort bezig. Als de knobbel werkelijk kleiner wordt en de teen rechter gaat staan, vind ik het de prijs wel waard van de training. Dit weet ik pas over een haf jaar waarschijnlijk.”
“Eindelijk iets wat je kunt doen ipv wachten op wat er gebeuren gaat.”
“Video’s met oefeningen die je na kunt doen. En diversiteit aan oefeningen.”
“Duidelijke instructiefilmpjes”
“Flexibele voeten”
“De oefeningen worden duidelijk voorgedaan en uitgelegd. De uitleg en achtergrondinformatie vind ik fijn.”
“Zeer goede uitleg bij alle oefeningen. Vriendelijke persoonlijke toon. Variatie in de oefeningen. Plus een snelle reactie op vragen.”
“Gemakkelijk te volgen als je discipline hebt.”
“Je kunt nu zelf aan het werk. En het idee erachter, trainen van de spieren spreekt me erg aan.”

Nog meer fijne reacties van deelnemers.

online training klantervaringen

Arjan Steehouder

Het lukt prima. de grote teen rechts komt langzaam maar zeker iets meer naar links, dus gaat meer naar voren wijzen en komt ook rechter te liggen.

online training klantervaringen

Marja Hagenbeek

Ik volg jullie adviezen op. Ik ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat van jullie training, maar merk nu al na ca. 6 weken dagelijkse training dat mijn voeten soepeler worden. Heel fijn dat jullie deze training ontwikkeld hebben.

online training klantervaringen

Els Wimmers

Bedankt voor de voetoefeningen deze had ik wel 20 jaar eerder gehad willen hebben. We moeten nu proberen te repareren. Ik ben blij met jullie voetentraining instructies. Ben pas aan de slag ermee en zie nou al resultaat omdat er al weer wat beweging komt in die stijve scheve dikke linkerteen.

online training klantervaringen

Arine Fijn

De voeten gaan goed! In training voor de Kustmarathon in Zeeland 7 oktober en geen enkele pijn meer aan mijn grote teen. Soms merk ik dat de teen wat stijfjes wordt en dan draai ik 'm even los.

online training klantervaringen

Marjolein van Ek

Jullie zijn zo geweldig, na 2 jaar vreselijke pijn in voet/kuit/knie en bekken, weet ik nu eindelijk waar mijn pijn vandaan kwam. Ik doe braaf mijn oefeningen en tape mijn hallux valgus. 12 artsen wisten niet wat ze met mij aanmoesten. Ik kan de hele dag wel zingen!!! Dank jullie wel

online training klantervaringen

Annemieke Koppens

Nu al dank je wel! Na jaren heb ik eindelijk een antwoord op de vraag of er oefeningen bestaan die mij wellicht zouden kunnen gaan helpen voorkomen dat ik onder t mes moet ivm de hallux valgus. Ik snap werkelijk niet waarom alleen een operatie in beeld komt en geen alternatieven worden besproken bij de orthopedisch chirurgen die ik heb bezocht.

online training klantervaringen

Eugenie Rietbergen

Ik wil jullie even laten weten dat ik heel enthousiast ben over de cursus.

online training klantervaringen

Nettie van Dijk

Dank jullie wel! Ik ben meteen begonnen met de oefeningen.

Ik ben vooral heel erg blij met het vooruitzicht dat het niet alleen maar bergafwaarts kan gaan met mijn overgeërfde hallux valgus.

Dit zijn de resultaten die geboekt zijn door de voeten te trainen:

Voetentraining Resultaten

Dit zijn de voeten van een zeventig jarige vrouw die in november 2017 met de online training is begonnen. 

Voetentraining Resultaten

Dit zijn de voeten van dezelfde zeventig jarige vrouw in januari 2018. Lees hieronder haar verhaal.

Ik ben 71 jaar en heb al vanaf mijn 20ste jaar steunzolen, aanvankelijk stalen, vanaf mijn 40ste jaar heb ik steunzolen van leer. Ik heb altijd mijn eigen oplossingen gezocht: hamertenen spalkte ik met ijsstokjes, toen ik 25 jaar was. En ’s nachts een brede elastieke band om mijn voet om de scheve teen in bedwang te houden. Dat hielp wel tegen de pijn in de bal van de voet. Dat spalken heeft wel rechtere tenen opgeleverd, maar is toch niet echt goed geweest: Ik kan nu mijn eerste gewrichtje in die ex-hamertenen nog wel bewegen, maar het tweede zit muurvast. Jammer. Ik heb een holvoet. En ook een veel te holle rug, wat met name met staan problemen oplevert. Verder heb ik sinds 10 jaar neuropatie-klachten aan mijn voeten. Maar neuropatie kan niet aangetoond worden. Dus dacht ik: de spieren maar eens gaan trainen. En daar kwam vooral mijn motivatie voor jullie trainingsprogramma vandaan. O ja, en ik had zo weinig polster onder de voet dat lopen op blote voeten heel pijnlijk was.
Op 23 november 2017 ben ik met de training begonnen. Dus toen heb ik foto’s gemaakt. Maar ik was al veel langer bezig met voetoefeningen. En ook liep ik de hele zomer al een half uur per dag op minimalistische schoenen door grasland. Ik merk vooral dat mijn enkels daar sterker van worden en dat ik beter kan staan.
In september had ik daarom ook al foto’s gemaakt. En onlangs heb ik weer foto’s gemaakt, voordat ik aan module 4 begon.
Tot nu toe lukt het mij om trouw te trainen, 6 dagen per week en meestal 3 sessies per voet, als ik weinig tijd heb twee sessies.
Wat ik tot nu toe merk van de training is dat mijn voeten krachtiger en soepeler worden. Er komt ook weer wat meer polster onder de voeten. Ik vind het lopen op 5fingers heerlijk, sta dan veel stabieler. Het lopen op steunzolen begin ik minder aangenaam te vinden: een soort hobbelpaard gevoel krijg ik ervan.
In september waren mijn voetspieren zo slecht ontwikkeld, dat mijn voeten mij nauwelijks konden dragen (zonder steunzool), maar ook met steunzool had ik dat gevoel. Zonder steunzool klauwden mijn tenen in een wanhopige poging om zich aan de vloer vast te klampen. Het leek veel op een paniekreactie.
Vanaf september ben ik al gaan trainen met de oefeningen die jullie op de website hadden staan. Vanaf 20 november ging ik met module 1 aan de gang en nu ben ik met module 4 bezig. Als ik nu op blote voeten ga staan dan raken mijn voeten niet meer in paniek. De voetspieren zijn sterker geworden zodat ze mij gemakkelijk kunnen dragen. Staan voelt nu ontspannen aan in de voeten (nog niet in de rug overigens). Mijn basis is veel steviger geworden. In september kon ik nog geen meter op blote voeten lopen. Nu gaat dat veel gemakkelijker, maar wel nog het liefste op 5fingers. Er is dus geen noodzaak meer voor de tenen om te gaan klauwen.

Interesse in onze online trainingen voor voet- en houdingsklachten? Bekijk ons aanbod.  

arrow_drop_up arrow_drop_down