Metatarsalgie ervaringen training: Nadia vertelt hoe ze haar houding oefent
11 december 2020 
3 min. leestijd

Metatarsalgie ervaringen training: Nadia vertelt hoe ze haar houding oefent

Pijn onder voorvoet. Veel mensen hebben daar  last van. Nadia ook. Zij doet daarom de Online Training Metatarsalgie. Inmiddels is ze aan het einde gekomen van module 2. Eline interviewt haar over haar ervaringen. Ze vertelt onder andere over het verbeteren van haar houding en haar favoriete oefeningen. Bekijk de video hieronder.

“Mijn voeten zijn flexibeler geworden”

Wat heb je geleerd van module 2?

“Ik ben me meer bewust van mijn houding. In module 2 zit een zelftest waarbij je in de spiegel moet gaan staan om je houding te controleren. Je kijkt of je in balans staat, je corrigeert dit en je voelt steeds het verschil. Dat was best wel grappig. Ik sta krom, dat wist ik wel, maar ik blijk nog krommer te staan dan ik dacht. Dus het is heel belangrijk voor mij om me daar bewust van te zijn en dit aan te passen. Ik vond deze zelftest best lastig om te doen. Ik zak snel in en moet dat voortdurend aanpassen. Vaak liep ik even een rondje en ging vervolgens naar de spiegel om het te checken. Deze manier van oefenen hielp goed.”

Merk je al verschil vergeleken met het begin van de training?

“Ja, mijn voeten zijn flexibeler geworden. Aan het begin van de meedoesessies (red: video’s waarbij oefeningen achterelkaar worden afgespeeld) zijn mijn voeten wat stijfjes. Dan moeten ze even opwarmen. Maar aan het eind van de meedoesessie zijn ze lekker flexibel. Ook heb ik gemerkt dat ik mijn tenen veel beter onafhankelijk van elkaar kan bewegen vergeleken met toen ik module 1 deed.”

Nadia’s favoriete oefening.

“Ik vind dat zo’n lekkere massage”

Welke oefening vond je het fijnst?

“Het losmaken van mijn tenen ten opzichte van mijn middenvoetsbeentjes. Je draait ze in tegengestelde richting. Ik vind dat zo’n lekkere massage, mijn voeten worden zo goed losgemaakt. Een andere oefening die ik fijn vind is het losmaken van mijn hielbeen. Hierbij draai ik mijn middenvoetsbeentjes in tegengestelde richting ten opzichte van mijn hielbeen. Mijn hielbeen zit erg vast, dus dat is een goede oefening om regelmatig te herhalen.”

Welke oefening vond je lastig?

“De oefening waarbij ik moest staan en zoeken waar mijn evenwicht zit. Ik vond het lastig om te bepalen of ik meer gewicht heb op mijn linker- of rechtervoet, of voor of achter. Ik ga toch snel krom staan. Ik moet mezelf steeds corrigeren.”

Ga je nu naar module 3?

“Ja, ik heb het gevoel dat ik daar nu wel klaar voor ben. Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe oefeningen.”

Pijn onder voorvoet

Heb jij ook pijn onder je voorvoet? Ga er net zoals Nadia iets tegen doen. Begin alvast met de 4 gratis oefeningen voor metatarsalgie. Je kunt ze hieronder downloaden.

Download de 4 gratis oefeningen voor pijn onder voorvoet.

 

Over de schrijver
Reactie plaatsen