arrow_drop_up arrow_drop_down
26 mei 2020 

7 oefentips voor Mortons neuroom

Mortons neuroom oefeningen. Wat goed dat je die gaat doen. Zo pak je de pijn structureel aan. Speciaal voor jou stelden we 7 tips op waarmee je oefenen volhoudt en de oefeningen op een goede, verantwoorde wijze uitvoert. Cocky en Yvonne vinden het belangrijk dat je de juiste ondersteuning krijgt tijdens het oefenen.

Mortons neuroom oefeningen

Hieronder de tips voor Mortons neuroom oefeningen op een rijtje:

Tip 1: oefen regelmatig

Maak een oefenschema voor de Mortons neuroom oefeningen en plan dit in in je agenda. We raden je aan minstens 3 keer per week 15 minuten per voet te oefenen. Je voeten wennen sneller aan het idee dat ze ineens iets moeten doen.

Tip 2: houd de oefeningen langer vol

Probeer de oefeningen steeds langer vol te houden, dan bereik je sneller resultaat. Gaat een oefening na 5 minuten nog steeds prima? Doe hem dan wat langer, 10 minuten bijvoorbeeld.

Tip 3: plan de oefeningen op vaste momenten in 

Je houdt de Mortons neuroom oefeningen vol als je ze doet op een vast moment op de dag.

Tip 4: plak de oefeningen aan dagelijkse activiteiten

Sommige activiteiten komen dagelijks terug. Denk aan tandenpoetsen of het Achtuurjournaal. Verbind de oefeningen aan dergelijke rituelen. Zo onthoud je beter dat je ook nog wilde oefenen.

Tip 5: zoek support

Vraag aan iemand in je directe omgeving of hij/zij je eraan herinnert de oefeningen te doen. Denk aan je partner, je kind, je buurvrouw of je beste vriendin.

Tip 6: doe de oefeningen voorzichtig

Heb je pijn gekregen door bepaalde oefeningen? Dat is nooit de bedoeling. Oefen wat rustiger. Het gaat om de beweging, niet om kracht. Het is wel normaal dat je in het begin een beetje spierpijn voelt in je voeten.

Tip 7: bij aanhoudende pijn hulp zoeken

Houdt de pijn aan? Stuur dan een e-mail naar info@voetentraining.nl. We helpen je zo snel mogelijk.

Praat met lotgenoten!

Het is altijd fijn om met lotgnoten te praten over je Mortons neuroom. Zij maken immers hetzelfde mee. Wij hebben op Facebook een community opgezet met lotgenoten. Zij hebben ook zo’n last en velen doen de Mortons neuroom oefeningen. Wil je met hen in gesprek? Meld je aan voor de Facebook groep Mortons neuroom.

Online Training Mortons Neuroom

Als je echt van je Mortons neuroom af wilt, doe dan de Online Training Mortons Neuroom. Een goed opgebouwde training, van 7 modules en meer dan 30 oefeningen. Klik hier voor meer informatie.

 

Over de schrijver
Eline van den Hout is tekstschrijver en communicatie medewerker van Voetentraining.nl en Wijvoetentrainers.nl. Zij is onder andere actief op Facebook en Instagram. Speciaal voor Voetentraining deelt ze haar ervaringen met de online training voor de scheve teen.
marianne
Pine Berg
Door

Pine Berg

op 29 June 2020

Dankjewel!

Reactie plaatsen