Mortons neuroom oefeningen: 7 tips om oefenen vol te houden
7 oefentips voor Mortons neuroom
26 mei 2020 
2 min. leestijd

7 oefentips voor Mortons neuroom

Mortons neuroom oefeningen. Wat goed dat je die gaat doen. Zo pak je de pijn structureel aan. Speciaal voor jou stelden we 7 tips op waarmee je oefenen volhoudt en de oefeningen op een goede, verantwoorde wijze uitvoert. Cocky en Yvonne vinden het belangrijk dat je de juiste ondersteuning krijgt tijdens het oefenen.

Hieronder de tips voor Mortons neuroom oefeningen op een rijtje:

Tip 1: oefen regelmatig

Maak een oefenschema voor de Mortons neuroom oefeningen en plan dit in in je agenda. We raden je aan minstens 3 keer per week 15 minuten per voet te oefenen. Je voeten wennen sneller aan het idee dat ze ineens iets moeten doen.

Tip 2: houd de oefeningen langer vol

Probeer de oefeningen steeds langer vol te houden, dan bereik je sneller resultaat. Gaat een oefening na 5 minuten nog steeds prima? Doe hem dan wat langer, 10 minuten bijvoorbeeld.

Tip 3: plan de oefeningen op vaste momenten in 

Je houdt de Mortons neuroom oefeningen vol als je ze doet op een vast moment op de dag.

Tip 4: plak de oefeningen aan dagelijkse activiteiten

Sommige activiteiten komen dagelijks terug. Denk aan tandenpoetsen of het Achtuurjournaal. Verbind de oefeningen aan dergelijke rituelen. Zo onthoud je beter dat je ook nog wilde oefenen.

Tip 5: zoek support

Vraag aan iemand in je directe omgeving of hij/zij je eraan herinnert de oefeningen te doen. Denk aan je partner, je kind, je buurvrouw of je beste vriendin.

Tip 6: doe de oefeningen voorzichtig

Heb je pijn gekregen door bepaalde oefeningen? Dat is nooit de bedoeling. Oefen wat rustiger. Het gaat om de beweging, niet om kracht. Het is wel normaal dat je in het begin een beetje spierpijn voelt in je voeten.

Tip 7: bij aanhoudende pijn hulp zoeken

Houdt de pijn aan? Stuur dan een e-mail naar info@voetentraining.nl. We helpen je zo snel mogelijk.

Het is altijd fijn om met lotgnoten te praten over je Mortons neuroom. Zij maken immers hetzelfde mee. Wij hebben op Facebook een community opgezet met lotgenoten. Zij hebben ook zo’n last en velen doen de Mortons neuroom oefeningen. Wil je met hen in gesprek? Meld je aan voor de Facebook groep Mortons neuroom.

Als je echt van je Mortons neuroom af wilt, doe dan de Online Training Mortons Neuroom. Een goed opgebouwde training, van 7 modules en meer dan 30 oefeningen. Klik hier voor meer informatie.

Over de schrijver
Eline van den Hout is tekstschrijver en communicatie medewerker van Voetentraining.nl en Wijvoetentrainers.nl. Zij is onder andere actief op Facebook en Instagram. Speciaal voor Voetentraining deelt ze haar ervaringen met de online training voor de scheve teen.
yvonne
Door

yvonne

op 13 Dec 2021

Hartelijk dank voor jullie tips en oefeningen Ik ga aan de slag!

Pine Berg
Door

Pine Berg

op 10 Jan 2022

Wat goed om te horen. Mocht je vragen hebben, dan kun je die altijd stellen!

Wineke Meeuws
Door

Wineke Meeuws

op 15 Jun 2021

Ik volg op het moment een voetentraining voor Hallux Valgus, maar heb ook een paar oefeningen aangevraagd voor Mortons neuroom. Maar de oefening waarbij je de tenen naar achteren vouwt terwijl je op een stoel zit krijg ik meteen zo'n kramp aan de onderzijde van mijn linkervoet, dat het niet te doen is. Bestaan er oefeningen waardoor die kramp vermindert of verdwijnt of moet ik die oefening maar niet doen?

Pine Berg
Door

Pine Berg

op 16 Jun 2021

Dat is niet goed. Het is niet de bedoeling dat je kramp krijgt. Probeer het heel voorzichtig te doen, het gaat om de beweging niet om kracht. Blijf je klachten houden, dan kun je de oefening beter overslaan.

L.van Heck
Door

L.van Heck

op 29 Jul 2020

Kunnen jullie adviseren bij neurophatie aan de voetzolen? Heb dit sinds enkele maanden ná longontsteking.

Pine Berg
Door

Pine Berg

op 30 Jul 2020

Wat vervelend. Probeer de oefening met het balletje eens: https://voetentraining.nl/gratis-oefeningen-gezonde-voeten-aanvragen/

marianne
Door

marianne

op 28 Jun 2020

fijne oefeningen

Pine Berg
Door

Pine Berg

op 29 Jun 2020

Dankjewel!

Reactie plaatsen