arrow_drop_up arrow_drop_down
28 mei 2020 

Zenuwpijn voet: dit wordt steeds erger bij Mortons neuroom

Zenuwpijn voet. Als je niets doet wordt dit steeds erger bij Mortons neuroom. Bij deze voetklacht zit de zenuw tussen het 3e en 4e middenvoetsbeentje bekneld. Dit belemmert je in het dagelijks leven. Lopen en staan is erg vervelend. Oefenen is de oplossing. Je versterkt je voetspieren, je verbetert je voetstand, je houding en je manier van lopen. Hierdoor pak je de oorzaak aan van deze voetklacht, waardoor de zenuwpijn vermindert of zelf helemaal verdwijnt.

Zenuwpijn voet

De zenuwpijn in je voet voelt stekend of branderig aan. Waarschijnlijk doen je tenen ook zeer, door de uitstraling van de zenuwpijn. Mortons neuroom ontstaat vaak door:

  • Nauwe schoenen
  • Lopen op hakken
  • Lopen op de zijkant van je voet
  • Verslechterde voetstand
  • Verslechterde stand van de gewrichten in de voorvoet
  • Platvoet of holvoet

Als je niets doet aan bovenstaande oorzaken, verergert de zenuwpijn en het Mortons neuroom. Dus als je op hakken blijft lopen, of een verkeerde voetstand houdt zal de klacht alleen maar toenemen. De zenuw raakt meer en meer bekneld. Uiteindelijk groeit het Mortons neuroom zo groot dat alleen een operatie nog mogelijk is.

Op deze tekening zie je de beknelde voetzenuw.

Mortons neuroom aanpakken

Gelukkig kun je bovengenoemde oorzaken aanpakken met onze oefeningen. En daarmee een operatie voorkomen. Cocky en Yvonne ontwikkelden hiervoor de Online Training Mortons Neuroom. Deze bestaat uit 7 modules met meer dan 30 oefeningen en uitleg.

Met de eerste 3 modules maak je je voeten losser en sterker. Zo krijgt de beknelde zenuw in je voet meer ruimte. De zenuwpijn in je voet zal afnemen. In de volgende modules leer je een juiste voetstand aan, een betere houding en een betere manier van lopen.

Mortons neuroom en houding

Je gaat dus niet alleen met je voet aan de slag, maar met je hele lichaam. Iedere voetklacht is terug te vinden in de houding en iedere houdingsklacht is terug te vinden in de voet. Daarom kijken we naar het totaalplaatje en niet alleen naar de voorvoet waar je zenuwpijn hebt.

Heb je interesse in de training? Bekijk dan deze pagina over Mortons neuroom.

Verstijfde enkels zorgen ervoor dat je anders afwikkelt, waardoor je Mortons neuroom kunt krijgen. Met deze oefening in de Online Training Mortons Neuroom maak je je enkels soepeler.

Deel je ervaringen!

Wil je eens met anderen praten over onderwerpen zoals, zenuwpijn voet, mortons neuroom of andere voetklachten? Op Facebook hebben we een grote community met voetklachtgroepen. De Mortons neuroom Facebookgroep is er daar een van. Meld je vooral aan en deel je ervaringen met lotgenoten.

Over de schrijver
Eline van den Hout is tekstschrijver en communicatie medewerker van Voetentraining.nl en Wijvoetentrainers.nl. Zij is onder andere actief op Facebook en Instagram. Speciaal voor Voetentraining deelt ze haar ervaringen met de online training voor de scheve teen.
Reactie plaatsen