arrow_drop_up arrow_drop_down
8 oefentips voor de hallux limitus
15 december 2020 

8 oefentips voor de hallux limitus

Zere grote teen? Dat is heel vervelend. Traplopen doet veel pijn en je teen omhoog bewegen gaat ook moeilijk. Je hebt zeer waarschijnlijk een hallux limitus. Ofwel een grote teen die steeds stijver wordt.

Zere grote teen

Als je niets doet aan je zere grote teen wordt dit uiteindelijk een hallux rigidus. Je grote teengewricht is dan helemaal verstijfd. Daar is niet meer aan te doen. Maar aan een hallux limitus nog wel! Train je voeten en voorkom een hallux rigidus.

Als het goed is heb je al de 4 gratis oefeningen voor de hallux rigidus/limitus gedownload. (Heb je de oefeningen nog niet? Klik dan hier)

8 tips voor de hallux limitus

Volg hieronder de 8 oefentips voor de hallux limitus.

  • Tip 1 – Doe de oefeningen minstens 3 keer per week, 15 minuten per voet.
  • Tip 2 – Hoe langer en vaker je oefent, hoe sneller je resultaat bereikt.
  • Tip 3 – Probeer de oefeningen voor de hallux limitus op een vast moment op de dag te doen.
  • Tip 4 – Je vergeet de oefeningen minder snel om te doen als je ze koppelt aan een dagelijks ritueel. Bijvoorbeeld aan tv-kijken of direct na het avondeten.
  • Tip 5 – Vraag of je partner, je kinderen of een goede vriend(in) je ook herinneren aan de oefeningen.
  • Tip 6 – Doe de oefeningen voorzichtiger als je pijn krijgt. Het gaat niet om kracht, maar om de beweging.
  • Tip 7 – Oefeningen mogen geen pijn doen. Blijf je er last van houden? Stuur een e-mail naar info@voetentraining.nl en vraag om advies.
  • Tip 8 – Neem bij twijfel altijd contact op met de huisarts. Het is de bedoeling dat je baat hebt bij de oefeningen en dat je zere grote teen soepeler wordt.

Praten met lotgenoten?

Wil je eens praten met mensen die ook een hallux limitus hebben? Meld je dan aan voor de besloten Facebookgroep. We plaatsen regelmatig oefentips en beantwoorden ook de vragen die gesteld worden.

Over de schrijver
Reactie plaatsen