arrow_drop_up arrow_drop_down

Wil je nu af van je pijnlijke tenen?

Klauw- en hamertenen, je kan er wat aan doen!

klauw- en hamertenen

Dit zeggen onze deelnemers over onze online trainingen

Ik ben heel erg blij met de voetentraining klauw en hamertenen. Ik sta elke morgen een half uur eerder op voor de training. Met als gevolg minder pijnlijke voeten. Mijn voeten zijn smaller geworden en mijn rechtervoet zelfs 2 cm smaller. Mijn tenen staan rechter. Ik ben nu aan het einde van de module 7. Ik ben zeer tevreden deze training.
Liesbeth van der Sleen

Ik heb heel lang last gehad van mijn voeten bij het hardlopen. Er was een moment, dat ik dacht, ik stop ermee. Dit gaat zo niet langer. Ik ben al een tijd bezig met de oefeningen van Voetentraining en ik moet zeggen, ik heb geen klachten meer. Heel bijzonder dat je geen pijn meer hebt bij het lopen.

Agnes Schipper, marathonloopster, Utrecht
De training is gebaseerd op heel veel wetenschappelijke studies en dat maakt het ook zo waardevol. En de kosten vind ik niet hoog. Zie het als de aanschaf van een paar schoenen.


Gina de Haan, podoposturaal therapeute, Amsterdam

Ik ben nu een half jaar bezig en heb veel baat bij de oefeningen. Het is een goed opgezet programma. Ik kan deze training echt aanraden." 

Yvonne van der Helm, huisarts Nieuwegein

Wil jij weten of je last hebt van klauw- en hamertenen?

En hoe jij daar zelf wat aan kan doen?

Bekijk het filmpje.

Heb jij last van stijfheid en pijn in je tenen? Staan de eerste kootjes gestrekt en wijzen ze naar boven?

Dan heb jij last van klauw- of hamertenen.


  • Hamerteen: het eerste kootje van je teen staat omhoog en de andere twee staan naar beneden. Hierdoor staat de teen een beetje scheef.
  • Klauwtenen: het eerste kootje van je teen staat omhoog, het kootje daarna buigt naar beneden en het onderste kootje buigt nog verder naar beneden. Een klauwteen buigt dus op twee punten.
  • Krabbeltenen: de eerste twee kootjes staan recht en het eindkootje buigt naar beneden. Hierdoor krijg je veel eelt aan de onderkant van de teen.

Wij zijn Voetentraining


"De pijn is erg. Je voelt het als je staat en bij iedere stap die je zet. Vervelend. Je tenen zijn verkrampt en de huid aan de bovenkant van je tenen hebben het zwaar te verduren. Klauw- en hamertenen komen heel veel voor. De klachten nemen in de loop van de tijd toe. Het gaat niet vanzelf over.

 

Wij zijn Yvonne Bontekoning en Cocky Hoogeveen van Voetentraining. We ontwikkelden de Online Training Klauw- en Hamertenen, waarin voeten en voetspieren getraind worden. Getrainde voeten en sterke voetspieren voorkomen de pijnlijke gevolgen van klauw- en hamertenen. Wij hopen dat we ook jou kunnen helpen."

Overal trainen, waar en wanneer je wilt. Op je computer, tablet, zelfs je telefoon. Train je voetspieren sterk.


De pijn in je voorvoet wordt minder en verdwijnt met ons complete oefenprogramma Online Training Klauw- en Hamertenen.

Lopen zonder pijn en een betere houding

Geen knellende tenen in je   schoenen

Je tenen worden soepeler en gaan rechter staan

1.500+

Deelnemers online trainingen 

40.000
Downloads gratis oefeningen
300+

Deelnemers per webinar

40.000

Maandelijks bezoekers site

Lees meer over onze online training

Dit is onze online training klauw- en hamertenen

Bekijk hier het filmpje

Eerst een paar oefeningen proberen?

  • Ontvang nu 4 gratis oefeningen voor klauw- en hamertenen
  • Duidelijke tekst en uitleg 
  • Makkelijke oefeningen, iedereen kan het
  • Voorkom stijfheid, pijn en toename van je klachten
Klik op het witte vakje als je ook tips en adviezen wilt van Voetentraining.

Het losmaken van je grote teen

Heb jij voetklachten? Dan is deze basisoefening van Voetentraining iets voor jou. Maak 's ochtends je grote teen los, dan loop je de hele dag makkelijker!